Известие

Collapse
No announcement yet.

Дехидратор за 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Дехидратор за 156

    Колеги, заредиха ми климата, но пак духаше топъл въздух, казаха да сменям дехидратотор. Някой ако е сменял може ли да каже къде го има? Проверих на няколко места, но го нямаха, с доставка за другото лято...
    GTV

  • #2
    Тези които са ти заредили климатика са си "измили ръцете" с този дехидратор!Имаш друг проблем който не са схванали какъв е!
    Ако проблема е в дехидратора, значи 90% от автоклиматиците нямаше да работят!Дехидратора е консуматив, който никой никога не сменя.В различните държави се сменя през различен период, през 3-5 години, това е по предписание.Повечето от нас карат с дехидратори на над 10 години, но климите си бачкат.
    sigpic
    "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
      Колеги, заредиха ми климата, но пак духаше топъл въздух, казаха да сменям дехидратотор. Някой ако е сменял може ли да каже къде го има? Проверих на няколко места, но го нямаха, с доставка за другото лято...
      И аз като купих Алфата имах одисея с климатика. Има 2 модела дехидратори (поне за моята 2001 година)- единия е външен, а другия е вграден в радиатора на климатика. Първия го имаше в РеяМП, а втория като консуматив не се продаваше - върви заедно с радиатора.
      Ex 156 SW 2,4 JTD .
      Renault Megane Grandtour 2010
      Ex Dedra 2.0 ieLS

      Comment


      • #4
        Здравей, колега!

        Мисля, че мога да съм ти от полза донякъде - занимавам се с термопомпи и в частност климатични системи.
        Ако ти е наред климатичната система от т.нар. дехидратор няма много полза - той е сложен като защита на колата от малоумни климатичари. Всеки е виждал силикагел в кутиите от маратонки - е, дехидратора представлява шепа силикагел в произволен корпус (в зависимост от наличното място, дебита на фреон, икономичността на поддоставчика на климатика на колата и т.н.) между метални мрежички. Идеята му е топченцата силикагел да поемат евентуална влага във фреона. Климатикът следва да се зарежда с предписания от производителя фреон в приблизително точно количество. Системата е винаги под налягане доста по-високо от атмосферното, т.е. нормално вода няма как да влезе сама. Затова и колегите си карат по 10г. и повече с фабричните дехидратори. Ако обаче в бутилката на климатичаря има и влага във фреона при зареждане или в системата е имало пробив и не е оправена веднага, това са други случаи.

        Смяна на дехидратор и "климатика духа топло" са различни неща и ще трябва да смениш майстора за едно закачане на манометри поне за проверка - както казват докторите, за "второ мнение".
        Недозавиване е когато се халосаш у дувара с предницата
        Презавиване е когато се халосаш у дувара със задницата
        Мощност е колко бързо ще се халосаш у дувара
        Въртящ момент е колко далече ще влачиш дувара...

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ldv6 Покажи съобщение
          Ако ти е наред климатичната система от т.нар. дехидратор няма много полза - той е сложен като защита на колата от малоумни климатичари.
          Колега, нека не забравяме за гумените връзки при автоклиматиците Процеса мисля че се казваше осмоза !?!
          sigpic
          "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

          Comment


          • #6
            Системата си държи налягане и не изпуска, дозаредиха я, компресора си включва, но духа топло. Какъв може да е проблема, ако не е дехидрататор?
            GTV

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
              Тези които са ти заредили климатика са си "измили ръцете" с този дехидратор!Имаш друг проблем който не са схванали какъв е!
              Ако проблема е в дехидратора, значи 90% от автоклиматиците нямаше да работят!Дехидратора е консуматив, който никой никога не сменя.В различните държави се сменя през различен период, през 3-5 години, това е по предписание.Повечето от нас карат с дехидратори на над 10 години, но климите си бачкат.
              А какво по дяволите върши този консуматив?
              Welcome to the real world

              Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
                Системата си държи налягане и не изпуска, дозаредиха я, компресора си включва, но духа топло. Какъв може да е проблема, ако не е дехидрататор?
                Може да има запушване някъде...включая и дехидратора...

                Comment


                • #9
                  за климатик

                  По принцип може да измерят че има налягане, да ти кажат че не изпуска, да ти го заредят догоре, да си ти духа студено и след 2 дена бавно да излезе през връзките между някоя тръбичка. На мойта така стана. Компресора вече не се включва когато свърши фреона, поне на мойта гледам че е така.
                  Затова за мене е неприемливо да е пълен климатика с фреон и да не изпуска, да върти компресора (ама и да го чуваш че работи, а не само да гледаш снежинката че свети) и да не ти охлажда. Сега вече не знам за запушване по системата или въздухопроводите някъде.
                  За всеки случай е трябвало да напълнят климатика с това цветното дето се вижда на виолетова лампа ако излиза отнякъде.
                  Alfa 156 2.0 - ех,
                  Lancia Z 2.0i 147hp - ex,
                  Lancia Y 1.4LX 80hp -ex
                  Още италианки би било мазохизъм и горене пари на клада.

                  Comment


                  • #10
                    А случайно да са ти заредили повечко фреон отколкото трябва и колата сама да изключва климатика, за да съхрани компресора? Имах подобен проблем миналата година - на по-старите 56-ци се зарежда 650 грама, а на моята се оказаха 500 грама, но един разбирач до локомотивното депо срещу бившият хладилен завод се биеше в гърдите, че "всичко знаел за климатиците" и твърдеше, че компресора ми бил заминал Иди при някой друг сервиз за второ мнение, по възможност препоръчан от някой с алфа.
                    Giulietta 1,6 JTDm 2013
                    156 SW 1,9 JTD 2003

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
                      Системата си държи налягане и не изпуска, дозаредиха я, компресора си включва, но духа топло. Какъв може да е проблема, ако не е дехидрататор?
                      Ако е запушен дехидратора или цедка която е в него, компресора като включи много бързо след това ще изключи ( при мен беше така). А при вдигане на налягане и запушване в системата има опасност да избие от някъде. Слабо място е пресостата, който нов струва към 170 лв. Не може да работи компресора, да държи налягане и да духа топло при пълна система с фреон. Карай колата някъде където наистина разбират и пиши после какво се е случило.
                      Ex 156 SW 2,4 JTD .
                      Renault Megane Grandtour 2010
                      Ex Dedra 2.0 ieLS

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
                        Колеги, заредиха ми климата, но пак духаше топъл въздух, казаха да сменям дехидратотор. Някой ако е сменял може ли да каже къде го има? Проверих на няколко места, но го нямаха, с доставка за другото лято...
                        Колега,отиди в Косер на Симеон и Опълченска.
                        Ако си сигурен че е от него!Дехидратор за 156 и 166 е около 35лв. Имаха го в наличност по-миналата седмица.
                        sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                        Comment


                        • #13
                          Ако нямаш пробив в системата и компресора още се пуска или имаш запушване,при което се получава по-високо налягане и компресора трябва да спира или да избие няккъде по системата.Другият вариант е ако компресора си е позаминал и си е изгубил дебита,демек не прави необходимото налягане.Както казаха колеги,трябва да се закачи на манометрите и веднага,ще се разбере какво му е Успех...

                          ---------- Post added at 13:33 ---------- Previous post was at 13:31 ----------

                          Сетих се още един вариант,ако по-широката тръба си е студена и се изпотява,може и проблем с клапите да имаш.Пак казвам-1во една справка с манометри и тогава диагнозата...
                          Alfonso 1.3 Boxersigpic EX

                          Alfonso 156 2.4 140 -new breed

                          Comment


                          • #14
                            Венци, какви са тия "специалисти", при които си отишъл?
                            Две черни перли...

                            Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                            Comment


                            • #15
                              и аз имах подобен проблем миналото лято,оказа се пресостата,нов около 70 лв
                              и сега всичко е ок
                              Алфа 156 2.4 JTD 136 катъра-бивша
                              Алфа 145 1,9 JTD - настояща

                              Comment

                              Working...
                              X